Nostalgie în fum de ţigară (VI)

 

E senzaţia aia când rămâi brusc fără aer în plămâni. Când simţi că tot sângele ţi se scurge din picioare şi vrei să te aşezi jos atunci, ne-contând că te afli în plină stradă.

Mi-aduc aminte că odată trebuia să prind un tren. Era o dimineaţă plină de ceaţă, cu miros de fum şi mergeam spre gară aproape dormind. Era un început rece de iarnă. Ningea liniştit, cu fulgi mici. Din când în când mă uitam la ceas şi vedeam cum timpul începea să nu-mi mai ajungă. Pe vremea aceea orele fixe abia intrau timid în viaţa mea. Cu cât mă apropiam mai mult de gară, cu atât paşii mei se înteţeau. Ajuns la capătul peronului, am început să alerg cu răsuflarea întretăiată. Din ce în ce mai repede.

Am traversat toată gara până la peronul unde ar fi trebuit să se afle acel tren spre care alergam. L-am văzut cum se îndepărta cu viteză. Nu mai aveam aer după atât alergat prin aerul rece şi simţeam că o să mă prăbuşesc.

Exact aşa e acum, după atâta vreme. Aceeaşi senzaţie. Încă mă trezesc nopţile la ora 4. La ora 4 fix. Nu ştiu ce semn o mai fi şi ăsta.

Pe albumul Vreme rea Andrieş are un cântec extrem de frumos, intitulat Dor de tine: ”Lumea crede că tac / când eu de fapt te strig”.

Poate de asta mă trezesc aşa: ca să te strig. Doar că nu reuşesc să scot niciun sunet, şi atunci deschid geamul larg şi în aerul rece al începutului de zi îmi aprind o ţigară şi mă învălui în otrava fumului ei.

Cam care ar fi părerea ta?

