Sângele strigă, pulsează şi cântă

 

Cântam.  Melodiile veneau şi se aşezau cuminţi lângă mine. Cu textele era mai dificil. Nu să le găsesc, ci să le scriu.

Şi într-o zi, linişte. O totală, stranie linişte. Aşa că am început să privesc în trecut, un fel de om al mării suit pe cel mai înalt catarg, scrutând orizontul trecutului. Şi astfel, am văzut. Puţin câte puţin, am înţeles.

„Îmi spuneai că ar fi necesar să vorbim despre dragoste şi chiar despre inima noastră” (Vasile Vlad)
„Aş  fi  putut  să  mă  reîntorc  Oriunde,  aş  fi  putut  să-mi  arborez  Tristeţea  în cerdacul  oricărei  femei.  Am  ales  această  Oglindă  curgătoare,  răcorind răbdarea Sufletului tău” (Mircea Albulescu)
„…eu stăteam la o margine a orei, Tu, la cealaltă, ca două toarte de amforă. Numai  cuvintele  zburau  între  noi  înainte  şi  înapoi,  vârtejul  lor  era  aproape zărit” (Nichita Stănescu)
„Aerul e înalt şi Tu eşti înaltă, tristeţea e înaltă. Vine o vreme când mor caii, vine  o  vreme  când  se-nvechesc  maşinile.  Vine  o  vreme  când  plouă  rece  şi toate femeile poartă capul tău şi rochiile tale…” (Nichita Stănescu)
„Mă  învelesc  de  frig  ca-ntr-o  speranţă,  cum  se-nveleşte  soba  nou  zidită  în reliefuri  de  faianţă…Te  ţin  de  umăr.  Tu  înclini  tâmpla  rece  ca  întotdeauna. Suntem  doi  şi  singuri  şi-n  loc  de  inimă  ne  bate  luna…Nu  pune  mâna  peste mine dacă-i vară, căci n-ai să-ntelegi nimic, stimată doamnă, domnişoară, n-ai  să-ntelegi  nimic  din  frig… Ci  vino  când  nu  merge  nimeni,  când  nu  avem picioare, vino, dar mai ales când voi fi orb, Lumino!” (Nichita Stănescu)
„Din  şapte  zile  una  nu  ni-i  dat  să  fim  doar  eu  şi  tu.  Nu  pot  în  şapte săptămâni  nici  să  ating  a’  tale  mâini,  nu  ni-i  dat  să  fim  doar  eu  şi  tu.” (Cezar Ivănescu)
„Despre  ce  să-ţi  mai  cânt,  mi-e  teamă  să  nu-mi  zboare  vorbele-n  vânt  ca frunzele toamna izgonite prin parc. Acum nu mai ştiu care drum să-l aleg, un sărut să culeg de pe gura ta…Şi-aş vrea să ştiu care e drumul bun prin umbra de fum spre sufletul tău”.
„Stăm faţă în faţă şi-ameţim de-atâta privit. Ne dor mâinile noastre împletite şi gândul nostru-mpietrit. Dintr-un ochi picură sânge, dintr-ai tăi: mai multe lacrimi. Şi într-o cană de pe masă întregul amestec în Vin se preface”.
„La Unu eram numai eu, despletire în toamnă, la Doi te-am ţinut pătimaş de mână,  la  Trei  am atins  curcubeul  din  noi,  la  Patru  mi-ai  cuprins  între  palme surâsul. Tăceam. La  Cinci ai crezut că tăcerile dor, te-am crezut, la Şase aveai pasul  întors  către  mâine,  la  Şapte  te  priveam  pe  sub  gene  cum  pleci,  la  Opt desenam  infinituri  de  cretă,  la  Nouă  pasul  tău  l-am  uitat  şi  m-am  întors senin la Unu al meu” (Nicoleta Tase)
„Nu  ştiu  cum  a  trecut  Unu,  dar  la  Doi  deja  nu  mai  cunoşteam  Soarele  din urma mea. Trei erau florile de măr din zbor: tu, marea şi eu, iar Patru nu lăsa toamna  să  ne  afle.  Cinci  îmi  şoptea  în  fiecare  privire  iubirea  ta,  iar  Şase  ne ascundea sub Şapte castani îndrăgostiţi pe o bancă. Dar Opt plângea, Nouă pierise. Urăsc pe Unu” (Mihai Tiţă)
„Când  eşti  supărată,  culorile  toate  dispar  dintr-odată  din  inima  mea.  Te  iau încet  de  mână,  de  parcă  aş  vrea  să  culeg  un  ciorchine  în  Soare  uitat.  Îţi răvăşesc părul alene, ca şi cum mi-aş plimba degetele prin jar”.
„Şi  ploaia  asta  mă  face  să  vreau  să  te  sărut.  Şi  ploaia  asta  nu  mă  lasă  să  te uit…”.
„Prea repede uităm ce-aveam în gând sub apăsarea vorbelor de rând, nici nu mă strigi de tot, nici nu ma laşi, e-atâta ezitare între paşi. E prea puţin ce pot mărturisi dac-ai fugi şi nu te-aş mai găsi, dar ca să afli totul nu e prea greu: ascultă-mă cu Sufletul mereu…Prea repede uităm ce-aveam de spus, un zbor în minus, o cădere în plus. La tine e vară, dar la mine e frig, nici nu te las de tot, nici nu te strig. Şi-atunci ai să-ntelegi cât frig s-ar întâmpla dac-ai fugi şi nu te-aş mai afla” (George Ţărnea)
Cam care ar fi părerea ta?

