Fetiţa cu ochii mari

 

Eram în centrul oraşului. Un fel de paradă îşi întinsese panglicile şi milioanele de mărunte confetti şi ocupase minţile locuitorilor. Lumină puternică şi muzică. Gălăgie şi sute de glasuri venind din toate părţile. Totul e colorat.

Îmi folosesc sufletul pe post de aparat care nu a fost inventat încă. Te caut cu ochii. Inspir adânc şi-mi trec privirile încet peste mulţimea de oameni. E nevoie doar câteva clipe petrecute asupra fiecărui chip, maşinăria e reglată foarte fin.

Pupilele mi se dilată, simt cum se petrece această transformare acolo, la nivel vizual. Timpul încetineşte brusc. Ochii devin două supernove care explodează simultan. E un spectacol căprui-închis extraordinar, a cuantelor de lumină care bombardează într-un vârtej ameţitor conurile şi bastonaşele, rupând moleculele de iodopsină şi rodopsină. Electronii sunt aruncaţi pe orbite externe, cuprinşi de excitare şi totul începe să rezoneze până scoarţa creierului începe încet încet să formeze imaginea.

Undeva în mulţime, îmbrăcată într-o rochiţă verde, o fetiţă se uită liniştit înspre mine. Ştiu instant cine e. Mă îndrept spre ea, însă tu, apărută de nu ştiu unde, o prinzi de mână şi te îndepărtezi. Fetiţa se tot uită în urmă. Aş vrea să pot merge mai repede, aş vrea să pot alerga, dar am plumb în tălpi. Ai ieşit din mulţime şi te îndrepţi spre un parc. Strig. În mine cresc valuri prevestitoare de tsunami. Deasupra, dinamica norilor începe să se modifice. Se simte în aer ploaia. Furtuna.

Te-ai oprit. Fetiţa s-a desprins din mâna ta şi aleargă spre mine. Mă aplec, o iau în braţe şi o strâng tare la piept. Curgerea sângelui prin vene ni se sincronizează la aceeaşi viteză, inimile pulsează simultan.

Micuţa mă priveşte cu ochii mari, căprui-închis, şi-mi şopteşte: O să fie bine, tati!

M-am trezit brusc, bătând aerul cu braţele, ca unul care se scufundă şi vrea să revină la suprafaţă pentru o gură de aer. Ceasul arăta o oră fixă.

(* unul dintre puţinele vise tulburătoare pe care le-am avut în urmă cu foarte mulţi ani)

 

 

Cam care ar fi părerea ta?

