Labirintul nefericirilor noastre

“Toate aceste lucruri – femeile cu care am greșit, acțiunile cu care am greșit, circumstanțele în care am greșit, toate acestea sunt unelte pentru poet.
Un poet trebuie să considere toate lucrurile ca fiindu-i date, chiar și nenorocirile. Nenorocirile, înfrîngerea, umilința, nereușita, acestea sunt uneltele noastre.
Doar nu crezi că atunci cînd ești fericit poți să produci ceva.
Fericirea constituie un scop în sine.
Însă ni se dau greșelile, ni se dau coșmarurile aproape în fiecare noapte, iar sarcina noastră este să le transformăm în poezie.

labyrinth-640x320
Deci nu cred ca trebuie sa-mi cer scuze pentru greşelile mele. Aceste greşeli ajung la mine prin lanţul extrem de complex al cauzelor şi efectelor sau, mai curînd, prin nesfîrşitele efecte şi cauze.”

[Jorge Luis Borges]

Cam care ar fi părerea ta?

