Coloană sonoră pentru gînduri

Îmi place să călătoresc. De cele mai multe, cu gîndul, vizualizînd tot felul de locuri, imaginîndu-mi cum cade lumina pe oameni şi lucruri. De aceea călătoriile reale, mai puţine fiind, au impact mai puternic. Că am mers cu avionul, cu trenul, cu bacul sau cu o simplă maşină, întotdeauna mi-a plăcut că mă pot cufunda în întregime în gîndurile mele. Am putut rememora discuţii, am putut rescrie prin noi dialoguri mentale situaţii conflictuale din trecut, am putut analiza subiectiv căile viitorului pentru a face planuri, evident efemere. Mă refer, bineînţeles, la acele călătorii pe care le-am făcut singur. Fie că plecam, fie că mă întorceam de undeva. Sau de la cineva.

În astfel de momente de durată, m-am simţit întotdeauna nostalgic. De cele mai multe ori. Oare asta să fie esenţa călătoriilor iniţiatice? Sublimarea melancoliei într-o nouă substanţă care să ne întărească spiritul şi să ne ajute să mergem mai departe?

Şi în timp ce eşti cufundat în supa tăcerii şi a gîndurilor ameţitoare, te izbeşte cîte o melodie pe care o simţi pînă în celulele primordiale ale oaselor tale. Asta aşa, pentru ca nostalgia să aibă şi o coloană sonoră.

Cam care ar fi părerea ta?

