Cu ochii spre cer şi gîndurile spre tine

Mă pasionează, printre multe altele, „prostiile” astea despre Univers/găuri negre/călătorii interstelare. Poate pentru că se intersectează cu marile întrebări ale omenirii: de unde venim, cine suntem, încotro ne îndreptăm.

interstellar.black hole
Am fost nerăbdător din momentul anunţării şi pînă acum. Dar filmul e gata şi săptămîna asta loveşte cinematografele. Este unul dintre cele mai aşteptate filme ale anului. Pentru că e făcut de Christopher Nolan, unul dintre regizorii care şi-a cîştigat buna reputaţie prin tot ce a făcut pînă acum. Am citit pe net că Interstellar va avea cea mai veridică simulare a unei găuri negre, iar pentru asta bagă mîna în foc Kip Thorne, unul dintre cei mai mari fizicieni contemporani care-şi pot da cu părerea despre astrofizică şi despre teoria relativităţii generale (evident că a lui Einstein). Thorne a fost angajat drept consultant pentru film. 😀

(dacă mi se permite să divaghez puţin, nu mai e de fapt de multă vreme doar o teorie, fiind supusă de mai mult de 100 de ani la tot felul de experimente ştiinţifice care au confirmat pînă în momentul actual, la milimetru ca să zic aşa, aproape fiecare aspect; a mai rămas ceva minor legat de găurile de vierme şi găurile negre, dar încă nu ne-am distrus ca civilizaţie, aşa că mai avem timp de alte experimente)

interstellar

Acestea fiind zise, iese în evidenţă alegerea de a vedea mica bijuterie cinematografică la IMAX. Doar că la mine în oraş nu este aşa ceva. Trebuie să mă duc în capitală (ce nu face omul pentru damblaua lui…). Mai ţineţi minte cînd ziceam de călătorii? Acum s-a ivit pretextul pentru una. Şi am şi coloană sonoră pentru gînduri. Aşa că nu mă căutaţi sîmbătă: o să fiu într-o călătorie interioară/exterioară (oricum Pămîntul, cu tot întregul sistem solar, se deplasează zilnic cu viteze ameţitoare prin Univers).

(nici nu concepeam să realizeze altcineva soundtrack-ul pentru film decît Hans Zimmer 😀 )

 

Cam care ar fi părerea ta?

