Poezii… Ai înnebunit?

O fi din cauza iernii. A aerului rece. A mirosului de lemn muribund în sobe. Habar nu am. Dar mi-a trecut prin cap să scriu cîteva poezii. Le-am şi organizat cumva, cam aşa:

VOL I.
I.      1 poem cu mine
III.    3 poeme de vară
V.     5 poeme cu tine
VII.   7 bătăi de ceas
XI.  11 poeme cu urşi polari

Deocamdată împart cu voi doar două.

XI. 1.

Fluturii din…
Opreşte-te!
Parcă sună mai bine: butterflies in the stomach.
Oricum, nu mai simţi nimic.
Planeta se învîrte total aiurea, parcă pe o altă axă.
Poate asta o fi cauza dispariţiei
zăpezilor şi gheţurilor reci,
de ne trimit urşii polari scrisori deprimante,
îi şi văd cum scriu cu lacrimi în ochi
„Vă implorăm, dați-ne frigul înapoi,
în fiecare zi moare cîte unul dintre noi”.
Ne-am îndepărtat unul de celălalt,
avem în noi urşi polari care îşi pierd
vieţile într-un ritm lent,
şi ne e foarte frig
în toată această încălzire globală.

poem 1 - ursi polari                                                                                (Foto: Alain Bidart/Biosphoto/FLPA)

2.

Teribil de frig îmi este,
abia mai pot să-l ţin în braţe
pe acest biet pui de urs polar.
Cred că e ultimul din specia lui.
Ceilalţi probabil au murit
de la căldura imensă
stîrnită de întîlnirea noastră.
Cine să fi ştiut atunci
că dragostea dintre noi
va acţiona ca un butterfly effect
pentru blănoşii ăştia albi.
Nu ştiam nimic pe atunci,
totul părea perfect,
amîndoi aveam cicatrici de acoperit,
aşa că ne îmbrăţişam cît mai des,
era inevitabil să scăpăm de fizica elementară
a două corpuri dezbrăcate care se încing
cînd stau strîns lipite unul de celălalt.
În nopţile cînd intram în tine,
temperaturile pe glob creşteau cu cîteva grade,
ţin minte că într-o vară chiar ai glumit
privind Steaua Polară: oare de acolo vin toţi urşii ăştia?
Probabil acum este prea tîrziu.
Nu ştim dacă ne-am despărţit la timpul potrivit
astfel încît frigurile din sufletele noastre
să se reverse în afară.
Nu ştiu ce să fac cu micul urs polar,
nici măcar casa mea habar nu am unde e.

2 comentarii

  1. K.J. Mecklenfeld · Decembrie 2, 2014

    Parerea mea ar fi sa faci tu automatul acela de poezii si sa il vinzi la librarii. Cred ca s-ar cumpara „Poezia la bila”. Si daca pui doar strofe in bilele de plastic or sa fie oamenii curiosi de continuare si vor cumpara mai multe bile ca sa citeasca poezia mai departe 🙂

    Apreciat de 1 persoană

    • sebastianmihail · Decembrie 3, 2014

      Mă voi gîndi la ideea asta nebunească. 😀

      Apreciază

Cam care ar fi părerea ta?

