Mantra

Refuză cu politeţe invitaţia gazdelor de a coborî la cină. Nu-şi dorea decît să fie puţin cu sine, să-şi tragă sufletul, să se adune de prin toate zările unde era împrăştiată. Jos, la parterul vilei, era gălăgie, oamenii rîdeau zgomotos, ciocneau pahare, ascultau muzică. Poate unii dintre ei chiar dansau.

Trage perdeaua şi priveşte pe geam. Ca o umbră întunecată, undeva într-un orizont foarte apropiat se profilează un munte. Scoate din bagaj sticla de Jack Daniel’s şi o desface. Deschide uşa camerei şi păşeşte în balcon. Pune paharul pe masa mică din colţ şi îşi aprinde o ţigară. Trimite fumul albicios undeva în faţă, în aerul rece al lui decembrie. Îşi priveşte o clipă unghiile lungi şi încearcă să îşi alungă gîndurile. Mai ia o gură din paharul de whisky. Mai trage un fum prelung din ţigară. Pe filtru rămîn urme de ruj roşu.

Nopţile de decembrie sunt reci la munte, dar asta parcă e cea mai rece noapte din toate. Se aşează pe patul din cameră şi rămîne o vreme aşa, pe întuneric. Jos încă se aud muzica şi oamenii veseli.

Vino, Moarte, să mă iei, haide, vino chiar în noaptea asta dacă ai curaj! Hai, dacă tot eşti aşa de înspăimîntătoare pentru toţi, uite, nu mi-e frică de tine, vino şi ia-mă pe mine, hai! Vino odată, la dracu’ să te ia de moarte, că m-am săturat, auzi, m-am săturat, nu mai pot, nu mai vreau, hai, ia-mă şi să terminam odată tot rahatul ăsta…Vino!

Adoarme încă o dată cu aceeaşi mantră de fiecare seară în minte.

Cam care ar fi părerea ta?

