Taxeaz-o pe mă-ta cu timbre!

Recunosc, sunt destul de iritat. Cînd credeam că mi-am regăsit zen-ul şi că mă voi fofila fericit prin viaţă fără să mai plătesc taxe pe viciile pe care le-am atenuat pînă la dispariţie (da, mă refer la ţigări şi alcool), s-a trezit unul că vrea o taxă de să mă încovoieze. Ca de un pumn primit în stomac pe neaşteptate. Ştiţi senzaţia? Normal că nu, cine în lumea civilizată primeşte pe neaşteptate pumni în stomac? Eu am mai primit. E o durere acută, simţi că mori instant, că tot sufletul îţi iese pe gură în timp ce te ghemuieşti neputincios la pămînt. Cred că de aici vine expresia ” a leşina de durere”. Probabil.
Să revin la vicii. Conform ideilor din mintea unuia cu creierul foarte neted, a citi cărţi reprezintă un viciu. Deci, un pericol pentru cetăţeanul care nu ştie să aibă grijă de el. Astfel că s-a gîndit să facă un proiect de lege, să taxeze acest viciu. Numele infamului prost: Varujan Vosganian, care nu este la prima perlă de acest gen prin Senat.

puiedeputati

Deşi nu prea avem bani de cărţi şi statisticile UE ne arată an de an că suntem la coada vacii la absolut orice, vine unul acum ca să scumpească produsele culturale, să nu mai putem să ni le permitem deloc. Bravo, nenicule!

Acum stau şi mă gîndesc: după taxa asta pe viciul lecturii, vor apărea şi clinicile private de reabilitare? Ca pentru dependenţii de una-alta? Mă vor închide pentru a mă dezintoxica de acest ultim viciu care mi-a mai rămas, cititul de cărţi? O să mor sau o să mă vindec, doctore? Voi deveni omul nou pe care şi-l doresc Varujan şi cei din şleahta lui: prost şi incult, incapabil de gîndire, ci doar de acţionare la o comandă venită de sus, de la capetele luminate din planul politic?

Păi atunci, dacă e vorba pe-aşa: ANARHIE, TOVARĂŞI!

Cam care ar fi părerea ta?

