Umanitatea are chipul meu

Sunt un jeg social, fără pic de moralitate, sunt un vierme care îţi distruge într-o clipă toată temelia lumii tale frumoasă şi iluzorie.

O să duc războaie împotriva ta, o să te fac sclavul meu, indiferent de naţionalitatea sau religia ta. O să te bat cu biciul sau o să te decapitez, în funcţie de cum o să am eu chef în ziua aia, o să intru peste tine în universităţi şi o să te împuşc, o să-ţi conduc avioanele pline de oameni direct în clădiri sau o să le izbesc de munţi. Nu-mi pasă, pentru mine e tot una.

Dacă e şi pot să-ţi dau în cap pentru binele meu propriu, o să-ţi dau. Nu mă interesează viaţa ta şi a tuturor celor care te înconjoară, familie, prieteni. Sunt un egoist feroce, îmi pasă numai de mine în mod absolut. O să te sărăcesc, o să-ţi iau toate resursele şi apoi o să rînjesc la tine cînd cerşeşti un loc de muncă să-ţi întreţii familia. Dacă eu reuşesc să mănînc, puţin îmi pasă că tu rămîi flămînd. Nu, nu o să împart cu tine absolut nimic.

Zici că sunt urît? Aşa e, sunt cel mai urît de pe planeta asta, dar nu dau doi bani pe standardele frumuseţii tale. Dacă-ţi dau în cap şi mori, parcă nu mai contează, nu? Ştiu, de cele mai multe ori sunt laş. Rasist, xenofob. Şi trist. Da, am momente  cînd sunt trist. Nu crezi? Cum, asta mă face puţin mai uman? Ştii la ce mă gîndesc cînd sunt trist? La faptul că eşti ca mine, dar încă nu ai ajuns în momentul cînd se aude un declic. Atunci e gata, totul se duce de rîpă şi o ia razna. Crezi că eşti mai om decît mine? Mai moral? Mai bun, mai frumos, mai intelectual, mai elevat-manierat? Eu zic să-ţi păzeşti cu grijă umbra şi să stai cu frică, într-o zi s-ar putea să auzi declic-ul.

***

Condamnatul semnă jos, în colţul din dreapta paginii şi împături scrisoarea-mărturisire. Apoi se întoarse şi scuipă o flegmă prin geamul cu zăbrele înspre ceea ce, metaforic vorbind, însemna „libertatea de afară”.

2 comentarii

  1. Cris · Aprilie 4, 2015

    Foarte emotionant

    Apreciază

Cam care ar fi părerea ta?

