Aud în depărtare un tren albastru șuierînd (varianta cu maşină)

Mă uit în stînga mea la tine, printre gene, prefăcîndu-mă adormit. Soarele e răsărit de puţin timp şi îşi trimite razele prin părul tău. Din cînd în cînd mă priveşti şi tu zîmbind. Ştii bine că nu dorm şi că totul e un joc al nostru, un alint care ne cuprinde pe amîndoi ca un cocon de mătase din care vom ieşi doi fluturi coloraţi în toate culorile curcubeului.

Prinzi o porţiune de drum mai liberă şi calci pe acceleraţie. Deschid ochii, mă prefac speriat şi izbucnim amîndoi în rîs. Caut un radio şi găsesc un Tom Waits răguşit, cîntînd parcă cu mirare că un post din FM difuzează aşa ceva la o oră matinală.

Întreb de o ţigară şi-mi faci semn din ochi spre torpedou. Îmi aprind una şi întind mîna să tragi şi tu un fum. Întorci pentru o clipă privirile spre mine şi zîmbeşti ştrengăreşte. Nimeni nu m-a mai privit aşa niciodată. Mă fac mai comod în scaunul din dreapta ta, ameţit de fărîma asta de fericire pe care o trăim acum. Lumina devine orbitoare, am lăsat în urmă oraşul şi simt cum fîşii din suflet îi îmbrăţişează pe toţi cei dragi într-o încercare de împărtăşire cu toţi a acestor emoţii pe care le simt în mine. E ca şi cum m-aş afla într-o parabolă creştină, unde – pentru credinţa mea – mi-au fost iertate toate păcatele, mi-au fost spălate picioarele cu mir parfumat şi am fost aşezat cu mare cinste la masă.

În depărtare se aude un tunet. Mai aproape, un tren albastru şuierînd. Dar noi rîdem şi ne îndreptăm spre soare, unde oceanul ne aşteaptă. Condu, iubito, condu!

Cam care ar fi părerea ta?

