Eurovision, o muie între vecini

*** După cum ţi-ai dat seama din titlu, urmează o postare scrisă la nervi; gata cu romantismul, acum e vorba de EUROVISION! Să nu spui că nu te-am avertizat!

În fiecare an jur că nu mă mai enervez şi nu mă mai uit la Eurovision, şi de fiecare dată cedez tentaţiei şi o fac. Evident, îmi crapă venele de nervi.

În fiecare an se mănîncă mult rahat înainte de concurs, despre valori, despre Europa unită, despre multiculturalism, etc., etc. Şi în fiecare an fiecare dă o muie vecinului în speranţa că va primi şi el la rîndu-i. Exact: asta se întîmplă. Nu se votează MELODIA (şi prin extensie, SHOW-ul). Nicidecum. Totul e o muie geopolitică.

De pildă, am intrat într-o zi pe canalul oficial al Eurovision-ului de pe youtube şi am ascultat vreo 15 piese (cîte erau postate la vremea respectivă). Dintre toate, mi-a plăcut piesa Italiei. Încă din momentul ăla mi-am zis: asta e piesa care ar merita să cîştige, e puternică, are feeling, are un refren catchty, băieţii ăia se armonizează perfect, au forţă în voci, etc. Cam aşa au prestat LIVE în seara concursului:

Mie mi s-a făcut pielea numai buburuze încă de cînd i-am auzit prima dată, cu ceva timp în urmă. Acum la fel. I-am şi votat, da, printr-un SMS!

Tot de pildă, mă exaspera piesa trupei Voltaj. Un coleg de la birou ascultă zilnic EuropaFM, aşa că toată ziua-bună ziua Voltaj. Am şi comentat cînd au participat la preselecţie, pentru că piesa lor fusese difuzată deja pe radio, ceea ce nu mi se părea corect faţă de celelalte. DAR… Apare un mare DAR după ce ai auzit restul de piese de la Eurovision. Mă rog, piese e prea mult spus. Multe văicăreli, şi mai multe ţipete, ţîţe la greu pentru impresia artistică şi cam atît. Din punct de vedere strict muzical, Italia ar fi trebuit să cîştige, piesa ei a fost cu mult mai bună decît a Suediei (cîştigătoarea în cele din urmă). Şi tot din punct de vedere strict muzical, Voltaj trebui să ia locul 2 (haha, în mod ironic mi-am amintit că ei chiar au o piesă care se numeşte aşa pe un album mai vechi). Mi-au plăcut Voltaj pe la începuturi, apoi nu mi-au mai plăcut şi la final mi s-a părut că au ajuns într-un fel de platitudine cu piesele lor. Sau mă rog, ceva ce eu nu mai pot asculta. Repet, piesa asta a lor m-a scos din sărite pînă acum. Dar LIVE la Eurovision, Voltaj a fost de zile mari. Au fost un fel de Coldplay românesc (şi nu, asta nu e o chestie rea). Mie mi-au dat lacrimile:

Acum, revenind la tot rahatul care s-a întîmplat în seara Eurovision-ului. Pe lîngă faptul că am văzut aproape 25 de piese slabe din 27, am văzut ceva mai odios. Da, se ştie că de vreo 15 ani se tot votează geopolitic, că nu mai e demult vorba de muzică, că vecinii îşi dau în veselie voturile între ei, dar în seara asta am văzut o Europă aliniată să pupe în cur Rusia.

Restul a fost zgomot.

Iar piesa cîştigătoare – şi m-am bucurat enorm că măcar e bunicică şi că măcar nu a fost Rusia – este asta, a Suediei. Şi suedezii măcar au fost eroi – aşa cum e denumită şi piesa – şi au acordat Rusiei doar 3 puncte, i-au arătat unde îi este locul, la coada istoriei. În rest, repet, poate nu aţi prins imaginea: aproape toate celelalte ţări, inclusiv Românica-idioţica, au stat în genunchi s-o sugă Rusiei şi să acorde 12 puncte.

PS: Încă o dată – şi anul acesta (chiar dacă nu a participat în concurs) – Republica Moldova ne-a făcut o declaraţie de dragoste oferindu-ne 12 puncte. Păcat că nu o apreciem mai mult…

Cam care ar fi părerea ta?

