Un fel de Gatsby

Eram pe terasă şi citeam ultimele ştiri din Upper Side cînd am simţit parfumul ei preferat. Şi al meu, de altfel. Trebuie să recunosc că mă înnebunea cînd îl purta. Mă prinse cu braţele pe după gît, se aplecă şi mă sărută pe obraz apoi, cu un gest delicat, îmi şterse urma de ruj rămasă. Se pisici aşa o vreme pe lîngă mine fără să scoată vreun cuvînt.

Soarele apunea peste vîrfurile copacilor şi lumina roşiatică pătrundea prin rochiţa de vară transparentă care acum nu reuşea să-i mai ascundă formele apetisante pe care le-am mîngîiat de atîtea şi atîtea ori.

-Da, zi repede care rochie o vrei, am spus închizînd ziarul şi aruncîndu-l pe măsuţa de lîngă mine. Mă grăbesc să ajung la club, am continuat, eliberîndu-mă din strînsoarea ei.
-Vaaai, dar mă simt jignită! protestă cu voce suavă şi cumva falsă. Voiam doar să…

Ne cunoşteam de prea multă vreme. Am strigat după valet să pregătească maşina, apoi m-am uitat lung la ea, susţinîndu-i privirea. Ştiam întotdeauna ce vrea, dar acum mă grăbeam să închei nişte afaceri şi nu aveam timp de jocurile ei. Poate mai tîrziu…

-Aia verde, a zis şi a zîmbit cald.

Keira Knightley in Atonement

Cam care ar fi părerea ta?

