Aşteptare

Un copil trece pe o bicicletă. Nu ştiu cine i-a dat voie aici pe plajă. Mai încolo, la cîţiva paşi, un tată construieşte cu fiica lui un castel de nisip. Din timp în timp vorbeşte cu ea. Probabil o învaţă efemeritatea. În depărtare se văd două siluete de fete care privesc în nisip în timp ce merg pe plajă. Caută scoici. Aşa cum fiecare dintre noi caută ceva în viaţă. Bine, unii nu caută nimic, stau doar aşa, lăsînd să treacă timpul peste ei. Cum e burtosul din dreapta, tolănit pe un şezlong şi citind un ziar. Figura lui exprimă clar că nu dă doi bani pe ceea ce citeşte. Mai încolo de el, o tînără cu pielea foarte albă şi-a întins cu graţie un prosop enorm, albastru. Apoi s-a dezbrăcat complet, provocînd murmure în jur. Şi-a păstrat pe cap pălăria galbenă cu boruri foarte largi.

Zgomotul de fond creat de vocile celor de pe plajă s-a mai domolit. Un băieţel a săpat o groapă în nisip şi aduce cu găletuşa apă din mare ca s-o umple. Rîde fericit de fiecare dată cînd valurile spumoase ajung la el. Mă gîndesc că noi, adulţii, ne-am pierdut abilitatea asta. Ne-am oprit doar la a face o groapă în noi şi a o umple cu ceva. Amintiri pe post de nisip şi apă. Tot un fel de castele, dar cu camere goale care devin tot mai reci.

Soarele a ajuns aproape de mijlocul cerului. Lumea începe să devină nerăbdătoare. Mă întind şi eu pe un şezlong. Cineva a desenat pe el clape de pian. Privesc cîţiva pescăruşi, probabil flămînzi, cum zboară haotic pe deasupra valurilor. În depărtare, în orizontul neclar, se întrezăresc vapoare uriaşe. Unii au ales să plece, crezînd că vor scăpa. Doar că nu prea mai ai unde să te duci. La urma urmei, Pămîntul e rotund.

Mă aşez mai confortabil şi îmi mai trec încă o dată privirile peste oamenii care au ales să rămînă. Se simte o nelinişte în aer, dar fiecare încearcă să arate că nu-i pasă. Nevastă-mea rîde dintr-o dată şi-mi aduce o bere rece din lada frigorifică. Citeşte un roman poliţist, probabil că detectivul e amuzant. La doi paşi, un tip îşi aprinde o ţigară uitîndu-se fix la noi. Sau poate doar la ea.

E din ce în ce mai cald, dar aşteptăm cuminţi apocalipsa.

Cam care ar fi părerea ta?

