Seară perfectă cu B.

Năuc, nu băgasem de seamă
cum de cîteva zile
se auzea aşa, un fel de tînguire;
ningea nebun pe toate
străzile oraşului,
îmi bătea vîntul rece
prin vene,
cum naiba să mai aud
muzica lui B.?

Scăparea a venit
printr-un noroc
neaşteptat de chior –
încă îmi dădeam cu mîna
zăpezile din ochi –
din partea celuilalt B.;
îmi semnala în rînduri scurte
cînd se întîmplase
cea mai importantă
întîlnire din viaţa lui,
dar pentru alte întrebări
cum, cine, care, unde, în ce fel,
trebuie să ies mîine iar în viscol,
să cumpăr dilemele strînse
în revistă.

of, pic de tihnă n-am,
nu ştiu unde mă vor tot duce
aceste zbateri interioare,
parcă aş fi chiar eu
pasărea albastră a lui B.,
celălalt, de peste ocean.

bukowski+bluebird

S-a lăsat tăcere,
o epuizantă linişte,
era evident că aşa
va fi după…
nici nu mai ştiu
cum să pronunţ ceea ce
se întîmplă între noi.

Pe neaşteptate am auzit muzica.

Era B. cîntînd despre mortul înviat
Lazarus,
şi-o nouă credinţă s-a
născut în mine:

You know, I’ll be free
Just like that bluebird

Mai torn un pahar de B.
şi fredonez uşor:

You know, I’ll be free
Just like that bluebird

şi repet aşa-n neştire
pînă-n zori de nouă zi.

Cam care ar fi părerea ta?

